Pages

Tuesday, 29 October 2013

Ini cabaran aku. Aku halangi dengan tabah. Aku redha.


Tengok tajuk aku. Seriez aku cakap. Tajuk aku kali ini MACAM gempak jek. lol *sangat*

Hye. Banyak tol cabaran aku untuk bulan ini. Haha. Kelakar pon ada. Sabtu aku ngangis. Ahad aku ngangis. Ngangis ni bukan gembing. Tak semestinya. Ngangis bagi perempuan itu lumrah.

Aku moody semenjak dua menjak ni. Hari Sabtu aku nangis. Ahad aku nangis. Sedih sedih. Aku ada masalah tersendiri. Semua orang ada masalah kan? Kan ? Kan? :'(

Ya Allah, aku redha. Aku redha. Aku redha.

Masa mula2 aku ajak Ain pergi foyer. Aku cakap ngn dia rasa mcm nak nangis tau. Sedihh siaaa :'(
Aku sabar je la... sabar je la.. Memang sedih. Sedih :'(
Aku luahkan semua apa ayng aku rasa kat Ain . Orang len tengok nya. Peduli apa.

Then aku cerita kat Alya, Syafika.
Kitaorang cerita punya cerita , Syafika ckp ckp "Temankan aku nak gi kedai buku." So aku pergilah temankan Syafika. Sekali, tengah cakap2 ni air mata akhirnya turun... lega rasanya. Haha.
Pelik an?
Tapi tak pe ahh. Aku lega. Aku suka. Yeah . Yeah. AKhirnya kelaur jugak air mata aku. Tak sangka. Suka :p

Then aku peluk Syfika. Aku luahkan...... Syafika pon membebel. Aku dengar jek. lol
Then Syafika kata "Berhenti. Nanti orang nampak." Aku pon kesat air mata aku. Hm :')
Aku happy jugak ada kawan yang sedia mendengar, memahami. Aku gembira. Aku suka kawan yang sekarang. Benci kawan yang talam. Benci benci :'(

Aku bagitahu la Ain yang aku nangis. haha. Excited ni. Trololo . Ain dah tercengang jek. Lagipon Ain busy buat PBS dia, so dia x lyn aku sangat. Hohoo :v
Pelik pelik.

Aku bagithau Alya. Alya dah pelik je la. Gembira pulak aku. Syafika dekah jekk -_-
Then .... aku tetibe nangis lagi. Tibe2. Aku ingtkn dah tak nak dah. Mcm terpaksa .... tibe2 keluar. Hm :(

Aku terus peluk Alya. Alya dok sebelah aku masatuh. Aku peluk la dia. Dia tengah baut kerja PBS BM. Aku kacau dia kot. Sorry dear . Sorry :(

Aku berazam suatu hari nanti aku nak dia thau apa yang aku rasa, Ini azam aku. Azam yang begitu membara. Lol -_-

Tapi Alya x marah kot. Haha ok :3
Syafika cakap "Pehh, x nangis kat aku."

Ayat tu mcm pelik. haha. Tapi.... tapi... tapi aku terharu. aku sayang diorang. Aku nak diorang sahaja. Aku saayng diorang. Aku rasa aku x boleh la tanpa kawan2 aku. Ya Allah..........

Aku tahu aku lemah. Aku tahu............
Aku tahu.......
Sesungguhnya aku redha ini cabaran buat aku. Aku redha ya Allah :'(

Aku hina . Yer aku hina. Hina sangat. Dugaan aku. Aku sabar..........
Aku sedih betul.........
tapi aku nampak happy. Yer happy. Aku happy. Aku FAKE SMILES :')

Ya Allah, aku terima cabaran ini ya Allah. Mungkin ini yang terbaik.

Im okay dear. Trust me. Im ok :')

Aku tak perlukan kawan talam. Kenapa sekarang banyak kawan talam? Hm :')
Harap jek pandai, tp x fikir. Ya Allah :')
Aku redha....

2 comments:

  1. Sabarlah.. ya?

    Surah Al-Imraan,ayat 139, "Janganlah kamu bersikap lemah,dan janganlah (pula) kamu bersedih hati. Padahal kamulah orang yang paling tinggi (darjatnya),jika kamu orang yang beriman."

    Laa Tahzan,innallahha maana... :')

    ReplyDelete
  2. ya . betul tu. kwn yg sebenar tau apa yg kita rasa. :)

    ReplyDelete

● Jangan mencarut
● Thanks (•ˆ⌣ˆ•)